Obchodné podmienky obchodu Piclo.sk
Oboznámte sa s pravidlami internetového obchodu Piclo.sk. V prípade otázok nás kontaktujte.
Tieto predpisy platia od 01.02.2024.
I Všeobecné ustanovenia
§1. Definície1. Piclo.sk – internetový portál (internetový obchod) nachádzajúci sa na adrese piclo.sk, prostredníctvom ktorého si zákazník môže zakúpiť tovary a digitálny obsah ponúkaný na predaj v internetovom obchode a prostredníctvom ktorého predávajúci poskytuje služby elektronickou cestou
2. Tovar – fyzický produkt, ktorý môže byť predmetom obchodu (predaja), dostupný na kúpu na Piclo.sk.
3. Digitálny obsah – Digitálny obsah, ktorý nie je dodávaný na fyzickom nosiči, môže byť predmetom obchodu (predaja), dostupný na kúpu na Piclo.sk.
4. Používateľ – fyzická osoba, právnická osoba alebo organizačná jednotka bez právnej subjektivity, ktorá má účet na Piclo.sk.
5. Klient – fyzická osoba, právnická osoba alebo organizačná jednotka bez právnej subjektivity, ktorá má právnu spôsobilosť a uskutočňuje nákupy na Piclo.sk.
6. Spotrebiteľ – Klient, ktorý je fyzickou osobou a uzatvára s Predávajúcim zmluvu v rámci internetového obchodu Piclo.sk, ktorá nie je priamo viazaná na jeho podnikateľskú alebo profesionálnu činnosť.
7. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk. / Predávajúci – MGD Sp. z o.o. so sídlom vo Varšave 03-885, ul. Księcia Ziemowita 53, zapísaná v KRS pod číslom 0000907615, IČ DPH: 5242921338, REGON: 389293667. Sídlo spoločnosti sa nachádza vo Varšave, na ul. Księcia Ziemowita 53, 03-885 Varšava. Kontaktné údaje: kontakt@piclo.sk.
8. Digitálna služba – Služba spočívajúca v umožnení zákazníkom zakúpiť tovar a digitálny obsah vybraný z ponuky dostupnej na Piclo.sk.
9. Návštevník – fyzická osoba, právnická osoba alebo organizačná jednotka bez právnej subjektivity, ktorá navštevuje Piclo.sk, pričom nie je zároveň prihlásená ako Používateľ alebo nemá účet na Piclo.sk.
10. Grafická práca – Dielo podľa zákona zo dňa 04.02.1994 o autorskom práve a právach súvisiacich (jednotný text Zb. zák. 2006, č. 90, položka 631 so zmenami a doplnkami).
11. Podnikateľ – fyzická osoba, právnická osoba a organizačná jednotka bez právnej subjektivity, ktorej samostatný zákon priznáva právnu spôsobilosť, vykonávajúca podnikateľskú činnosť vo vlastnom mene, ktorá využíva internetový obchod Piclo.sk v súvislosti s vykonávanou činnosťou.
12. Podnikateľ s právami spotrebiteľa – fyzická osoba uzatvárajúca zmluvu priamo súvisiacu s jej podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že nemá pre ňu charakter profesionálny, vyplývajúci najmä z predmetu vykonávania jej podnikateľskej činnosti, sprístupnenej na základe predpisov o Centrálnej evidencii a informáciách o podnikateľskej činnosti.
13. Spotrebiteľské právo – zákon zo dňa 30. mája 2014 o právach spotrebiteľa (Zbierka zákonov z roku 2014, položka 827 s neskoršími zmenami).
14. Predpis – tento predpis, ktorý sa v rozsahu Elektronických služieb považuje za predpis uvedený v čl. 8 zákona zo dňa 18. júla 2002 o poskytovaní služieb elektronickou cestou (Zbierka zákonov z roku 2002 č. 144, položka 1204, s neskoršími zmenami)
§2. Právny základ
Digitálna služba je poskytovaná na základe pravidiel a platných predpisov poľského práva.
§3. Technické požiadavky
Na používanie Piclo.sk je potrebné:
a) disponovanie počítačovým zariadením s nainštalovaným internetovým prehliadačom, ktorého konfigurácia umožňuje prístup na Piclo.sk na internetovej adrese piclo.sk, ako aj prijímanie a využívanie súborov cookies a pripojenie koncového zariadenia k sieti Internet,
b) mať aktívny e-mail.
§4. Právne požiadavky
1. Každý používateľ a klient je povinný oboznámiť sa a bezpodmienečne akceptovať ustanovenia pravidiel pred začatím používania Piclo.sk.
2. Každý používateľ a klient vyhlasuje, že má plnú spôsobilosť na právne úkony.
§5. Predmet predpisu
Pravidlá určujú podmienky a zásady poskytovania Digitálnej služby spoločnosťou FIRMOU Piclo.sk prostredníctvom internetového obchodu dostupného na adrese Piclo.sk.
II Používanie digitálnej služby
§6. Predmet digitálnej služby
Hlavným cieľom Digitálnej služby je umožniť Používateľom a Návštevníkom nákup tovaru a digitálneho obsahu.
§7. Náležitá starostlivosť
1. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk vynakladá náležitú starostlivosť s cieľom poskytovať Služby na najvyššej úrovni.
2. V prípade produktov, ktoré vyžadujú vyhotovenie individuálneho grafického návrhu pre zákazníka spoločnosťou Piclo.sk, sa Piclo.sk zaväzuje bezplatne vyhotoviť maximálne 3 grafické návrhy (alebo opravy návrhu) pre každý objednaný produkt. V prípade, že zákazník chce vykonať korekciu návrhu, bude táto vykonaná v pracovných dňoch do 24 hodín od prijatia správy o oprave.
Ak bude KLIENT mať záujem o ďalšie projekty alebo úpravy Piclo.sk, môže požadovať dodatočný poplatok za grafický návrh. Výška doplatku bude závisieť od typu objednaného produktu.
§8. Výnimka z povinnosti registrácie
1. Prezeranie sortimentu dostupného tovaru na Piclo.sk nevyžaduje registráciu.
2. Nákup tovaru na Piclo.sk nevyžaduje registráciu.
§9. Registrácia účtu na Piclo.sk
1. Na registráciu na Piclo.sk je potrebné vyplniť registračný formulár, zadať meno a priezvisko alebo prezývku (pseudonym), e-mailovú adresu a heslo, a akceptovať pravidlá Piclo.sk.
2. Registrácia na Piclo.sk je dobrovoľná a bezplatná.
§10. Prihlásenie
Po zaregistrovaní sa na Piclo.sk sa každé prihlásenie uskutočňuje pomocou údajov uvedených v registračnom formulári.
§11. Odstránenie účtu
Ak chcete odstrániť používateľský účet na Piclo.sk, je potrebné poslať e-mail s požiadavkou na odstránenie účtu na adresu: kontakt@piclo.sk.
§12. Pozvanie na uzavretie zmluvy
Informácie o tovaroch a digitálnom obsahu dostupnom v sortimente Piclo.sk predstavujú pozvánku na uzavretie zmluvy v zmysle čl. 71 Občianskeho zákonníka.
§13. Ceny
Ceny tovarov a digitálneho obsahu uvedených na Piclo.sk:
a) obsahujú DPH a uvádzajú sa v eurách ako hrubé sumy;
b) nezahŕňajú náklady na doručenie. Náklady na doručenie závisia od spôsobu doručenia tovaru ku klientovi, od hodnoty a veľkosti objednávky a sú uvedené pri výbere spôsobu doručenia produktu klientom. Celkové náklady objednávky (t. j. cena tovaru spolu s nákladmi na doručenie) sú uvedené v košíku pred odoslaním objednávky klientom.
§14. Zmeny cien
1. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk si vyhradzuje právo priebežne meniť ceny tovarov. Právo uvedené v predchádzajúcej vete nemá vplyv na objednávky zadané pred dátumom nadobudnutia účinnosti zmeny ceny.
2. V prípade zníženia ceny sa SPOLOČNOSŤ Piclo.sk zaväzuje okrem zníženej ceny uviesť najnižšiu cenu produktu za posledných 30 dní.
§15. Doručenie
1. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk zverejňuje na podstránke Piclo.sk zobrazujúcej daný tovar informáciu o počte pracovných dní, t. j. dní v týždni od pondelka do piatku s výnimkou zákonom stanovených dní pracovného voľna, počas ktorých dôjde k odoslaniu zásielky s predmetom objednávky. Uvedená informácia predstavuje čas počítaný od momentu prijatia objednávky na spracovanie až do okamihu odoslania predmetu objednávky zákazníkovi prostredníctvom Inpost výdajných boxov alebo kuriérskej spoločnosti. Čas spracovania objednávky je uvádzaný s prihliadnutím na termín kompletizácie všetkých objednaných tovarov. Čas spracovania objednávky závisí od dostupnosti daného tovaru.
2. Na území Poľska aj mimo územia Poľska môže byť predmet objednávky doručený prostredníctvom Packeta boxov na balíky alebo kuriérskej spoločnosti na adresu alebo odberné miesto uvedené zákazníkom.
3. Spoločnosť Piclo.sk nenesie zodpovednosť za uvalenie prípadných colných poplatkov stanovených cieľovou krajinou pri odosielaní balíka mimo hranice Poľska.
4. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk nenesie zodpovednosť za predĺžený čas dodania alebo nedodanie z dôvodu poskytnutia nesprávnych alebo neúplných údajov zo strany zákazníka, vrátane nesprávnej alebo neúplnej dodacej adresy alebo neakceptovania návrhu (niektoré produkty vyžadujú akceptáciu pripraveného návrhu pred začatím realizácie objednávky).
5. Dostupné spôsoby doručenia :
a) Kuriérska zásielka; kuriérska zásielka na dobierku.
b) Výdajné miesta.
c) Vyzdvihnutie v Packeta Z-boxe.
d) Osobný odber v sídle firmy.
6. Náklady na doručenie sú jasne uvedené počas zadávania objednávky. Závisia od spôsobu doručenia a platby zvolených zákazníkom.
7. Maximálny čas dodania na územie Slovenska je do 14 pracovných dní od dňa pripísania na bankový účet alebo vyrovnávací účet SPOLOČNOSTI Piclo.sk v prípade platby vopred (elektronické platby) alebo od dňa zadania objednávky v prípade platby na dobierku
8. Po odovzdaní balíka kuriérovi spoločnosť FIRMA Piclo.sk nenesie zodpovednosť za:
a) Neprevzatie zásielky Klientom
b) Odmietnutie prijatia balíka zákazníkom
c) Prevzatie balíka osobou, ktorá na to nie je oprávnená
d) Meškanie doručenia spôsobené chybami kuriérskej spoločnosti
9. Digitálny obsah nie je dodávaný na fyzickom nosiči. V čase realizácie objednávky je zaslaný zákazníkovi prostredníctvom služby WeTransfer.
§16. Proces zadávania objednávky
1. Proces objednávky začína kliknutím na tlačidlo "Pridať do košíka" na stránke daného produktu. Ďalším krokom je vstup na stránku košíka a výber spôsobu platby a doručenia objednávky. Následne je potrebné sa prihlásiť alebo podať objednávku ako Návštevník. V oboch prípadoch je potrebné uviesť adresné údaje a údaje umožňujúce ďalší kontakt so zákazníkom. Potom sa zobrazí zhrnutie objednávky obsahujúce všetky dôležité informácie, najmä náklady, popis tovaru, informácie o doručení a informácie o právach spotrebiteľa súvisiacich s nákupom. Posledným krokom procesu objednávky je kliknutie na tlačidlo "Zaplať teraz".
2. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk si vyhradzuje právo odmietnuť realizáciu objednávky, ktorej obsah alebo fotografia by mohli porušovať poľské alebo medzinárodné právo, vrátane obsahu vyzývajúceho k nenávisti na základe národnostných, etnických, rasových, náboženských rozdielov, propagujúceho násilie, pornografický obsah, porušujúce dôstojnosť alebo dobré meno tretích osôb a v rozpore s princípmi spoločenského spolužitia a všeobecne uznávané za morálne neprijateľné.
3. Zákazníci obchodu nesú zodpovednosť za obsah a fotografie, ktorých umiestnenie na výrobok na želanie zákazníka by spôsobilo porušenie autorských práv a súvisiacich práv.
4. Nezaplatená objednávka bude automaticky zrušená po 7 dňoch. Ak si želáte, aby sme pre Vás realizovali ďalší projekt, stačí, ak zadáte novú objednávku.
5. Faktúry aj dobropisy sú zasielané výlučne e-mailom.
§17. Platby
1. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk umožňuje nasledujúce spôsoby platby:
a) Rýchly internetový prevod alebo kreditná karta
- realizované prostredníctvom služby PayU.pl
b) Prevody na bankový účet
- doba spracovania objednávky sa počíta od momentu zaregistrovania prostriedkov na bankovom účte SPOLOČNOSTI Piclo.sk
- číslo bankového účtu: PL43 1140 1010 0000 4937 2600 1006 (mBank)
c) Na dobierku. Maximálna suma objednávky, pre ktorú realizujeme platbu na dobierku, je 100€.
§18. Podmienky a pravidlá používania akcií
1. Akcie v internetovom obchode Piclo.sk prebiehajú periodicky. Doba trvania každej akcie je určená spoločnosťou Piclo.sk v ponuke oznamujúcej danú akciu.
2. Každému účastníkovi akcie budú zaslané produkty zahrnuté v akcii alebo budú pri nákupoch v obchode uplatnené príslušné zľavy.
3. Akcie sa nespájajú s inými akciami a zľavami v obchode.
§19. Reklamácie
1. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk je zodpovedná voči Zákazníkovi, ak predaný tovar má fyzickú alebo právnu vadu (záruka).
2. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk je zodpovedná z titulu záruky za fyzické vady, ktoré existovali v čase prechodu nebezpečenstva na Zákazníka alebo vznikli z príčiny spočívajúcej v predanom tovare v tom istom okamihu. Fyzická vada spočíva v nezhode predaného tovaru so Zmluvou o predaji. Najmä predaný tovar je v nezhode so Zmluvou o predaji, ak:
a) nemá vlastnosti, ktoré by mal tovar tohto druhu mať vzhľadom na účel uvedený v Kúpnej zmluve alebo vyplývajúci z okolností či určenia,
b) nemá vlastnosti, o ktorých existencii SPOLOČNOSŤ Piclo.sk uistila Klienta, vrátane predloženia vzorky alebo vzoru,
c) nie je vhodný na účel, o ktorom Klient informoval SPOLOČNOSŤ Piclo.sk pri uzatváraní Zmluvy o predaji, a SPOLOČNOSŤ Piclo.sk nevznesla námietku voči takémuto účelu,
d) bol zákazníkovi vydaný v neúplnom stave,
e) v prípade nesprávnej inštalácie a spustenia, ak tieto činnosti vykonala SPOLOČNOSŤ Piclo.sk alebo tretia osoba, za ktorú SPOLOČNOSŤ Piclo.sk zodpovedá, alebo zákazník, ktorý postupoval podľa pokynov obdržaných od SPOLOČNOSTI Piclo.sk.
3. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk je zodpovedná voči Zákazníkovi, ak predaný tovar je vlastníctvom tretej osoby alebo ak je zaťažený právom tretej osoby, ako aj ak obmedzenie v užívaní alebo nakladaní s tovarom vyplýva z rozhodnutia alebo rozsudku príslušného orgánu; v prípade predaja práva je SPOLOČNOSŤ Piclo.sk zodpovedná aj za existenciu práva.
4. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk je oslobodená od zodpovednosti z titulu záruky, ak zákazník vedel o chybe v čase uzatvorenia Kúpnej zmluvy, tovar je možné reklamovať iba v prípade, že sa objaví iná vada – zákazníkovi neznáma v čase nákupu.
5. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk zodpovedá voči Zákazníkovi za predaný tovar, ak sa vada zistí v období 2 rokov od momentu jeho vydania.
6. Klient má jeden rok od dňa zistenia vady na podanie požiadavky vyplývajúcej zo záruky voči SPOLOČNOSTI Piclo.sk.
7. V prípade výskytu vady môže zákazník podať spoločnosti FIRMA Piclo.sk reklamáciu z titulu záruky a požadovať jedno zo štyroch opatrení:
a) výmena tovaru za nový,
b) opravy Tovaru,
c) zníženie ceny,
d) odstúpenie od zmluvy – pokiaľ je vada podstatná.
Výber požiadavky závisí od klienta.
8. Ak zákazník požaduje výmenu tovaru alebo jeho opravu, FIRMA Piclo.sk môže odmietnuť splnenie tejto požiadavky za predpokladu, že možnosť uvedená zákazníkom:
a) by bola pre FIRMA Piclo.sk nemožná na realizáciu
alebo
b) v porovnaní s druhou z možných požiadaviek by si vyžadovala nadmerné náklady.
9. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk sa do 14 (štrnástich) kalendárnych dní vyjadrí k reklamácii zákazníka a informuje ho o ďalšom postupe.
10. Nevyhnutnou podmienkou, aby FIRMA Piclo.sk vybavila reklamáciu, je doručenie reklamovaného tovaru alebo tovarov spolu s dokladom o kúpe tohto tovaru (tovarov) od FIRMY Piclo.sk na adresu: MGD sp. z o.o. ul. Księcia Ziemowita 53 (bud. 4A), 03-885 Varšava. Náklady na doručenie tovaru hradí FIRMA Piclo.sk do výšky najlacnejšieho spôsobu doručenia ponúkaného pri nákupe tovarov v Piclo.sk.
11. Ak by z dôvodu druhu vady, druhu tovaru alebo spôsobu jeho inštalácie bolo dodanie tovaru zákazníkom nemožné alebo nadmerne sťažené, je zákazník povinný sprístupniť tovar SPOLOČNOSTI Piclo.sk na mieste, kde sa tovar nachádza.
12. V prípade, že reklamácia bude uznaná v prospech zákazníka – FIRMA Piclo.sk, podľa predloženého požiadavku opraví alebo vymení reklamovaný tovar za plnohodnotný alebo vráti platbu za reklamovaný tovar do 14 (štrnástich) pracovných dní od dátumu vybavenia reklamácie.
13. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk vráti Zákazníkovi náklady vzniknuté v súvislosti s reklamačným konaním, najmä náklady na doručenie tovaru (vrátenie a odoslanie) do výšky najlacnejšieho spôsobu doručenia ponúkaného v Piclo.sk.
14. Klient nadobúdajúci tovar za účelom súvisiacim s profesionálnou alebo podnikateľskou činnosťou (Klient, ktorý nie je spotrebiteľom) má právo podať reklamáciu v súlade s platnými právnymi predpismi v tejto oblasti.
15. Klient má okrem iného nasledujúce možnosti využitia mimosúdnych spôsobov riešenia reklamácií a uplatňovania nárokov:
a) Má právo obrátiť sa na krajského inšpektora Obchodnej inšpekcie so žiadosťou o začatie mediačného konania na zmierlivé ukončenie sporu;
b) Má právo obrátiť sa na trvalý zmierlivý spotrebiteľský súd pôsobiaci pri krajskom inšpektorovi Obchodnej inšpekcie so žiadosťou o vyriešenie sporu vyplývajúceho z uzatvorenej kúpnej zmluvy.
16. Využitie mimosúdnych spôsobov riešenia reklamácií a uplatňovania nárokov je dobrovoľné a obe strany musia súhlasiť s postupom. Podrobné informácie o mimosúdnych spôsoboch riešenia reklamácií a uplatňovania nárokov, ako aj pravidlá prístupu k týmto postupom sú dostupné v sídlach a na webových stránkach okresných (mestských) zástupcov spotrebiteľov, spoločenských organizácií, ktorých štatutárnou úlohou je ochrana spotrebiteľov, a Krajských inšpektorátov obchodnej inšpekcie.
17. Bezplatnú pomoc v prípade riešenia sporu vyplývajúceho z uzatvorenej zmluvy môžete získať využitím pomoci okresného (mestského) zástupcu spotrebiteľov alebo spoločenskej organizácie, ktorej štatutárnymi úlohami je ochrana spotrebiteľov, napríklad Federácie spotrebiteľov.
18. Pri riešení cezhraničných sporov pomáha Sieť Európskych spotrebiteľských centier. Adresy týchto inštitúcií sú dostupné na internetovej stránke Európskeho spotrebiteľského centra www.konsument.gov.pl. 19. Ako spotrebiteľ môžete využiť mimosúdne spôsoby vybavovania reklamácií a uplatňovania nárokov aj prostredníctvom platformy ODR, v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo 21. mája 2013 o internetovom systéme riešenia spotrebiteľských sporov a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o ODR v spotrebiteľských sporoch).
20. Európska platforma ODR je interaktívna webová stránka, prostredníctvom ktorej môžete ako spotrebiteľ podať svoju sťažnosť. Nižšie uvádzame elektronický odkaz na platformu ODR - ec.europa.eu/consumers/odr
21. Platforma ODR má uľahčiť nezávislé, nestranné, transparentné, účinné, rýchle a spravodlivé mimosúdne riešenie sporov cez internet medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi týkajúcich sa zmluvných záväzkov vyplývajúcich z internetových zmlúv o predaji alebo zmlúv o poskytovaní služieb uzatváraných medzi spotrebiteľmi žijúcimi v Únii a podnikateľmi so sídlom v Únii.
§20. Odstúpenie od zmluvy
1. Klient, ktorý je fyzickou osobou, nakupujúci na Piclo.sk v rozsahu nesúvisiacom s jeho podnikateľskou alebo profesionálnou činnosťou, alebo ktorý je fyzickou osobou uzatvárajúcou zmluvu priamo súvisiacu s jeho podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že nemá pre ňu charakter profesionálny, vyplývajúci najmä z predmetu vykonávania jeho podnikateľskej činnosti, sprístupnenej na základe predpisov o Centrálnej evidencii a informáciách o podnikateľskej činnosti (ktorý je Spotrebiteľom alebo Podnikateľom s právami spotrebiteľa), môže odstúpiť od zmluvy o predaji tovaru zakúpeného na Piclo.sk do 365 dní od dátumu zadania objednávky. Tovar vracaný Spotrebiteľom alebo Podnikateľom s právami spotrebiteľa nesmie byť poškodený ani nesmie vykazovať známky používania. Ak je vracaný tovar neúplný alebo vykazuje známky používania, Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť prijatie zásielky alebo znížiť vrátenú sumu.
2. Spotrebiteľovi alebo Podnikateľovi s právami spotrebiteľa podľa čl. 38 Zákona o ochrane spotrebiteľa nepatrí právo na odstúpenie od zmluvy:
a) v ktorej cena alebo odmena závisí od výkyvov na finančnom trhu, nad ktorými Predávajúci nemá kontrolu a ktoré môžu nastať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy;
b) pri ktorej predmetom plnenia je neprefabrikovaná vec, vyrobená podľa špecifikácie Spotrebiteľa alebo Podnikateľa na právach spotrebiteľa slúžiaca na uspokojenie jeho individualizovaných potrieb;
c) v ktorej predmetom plnenia je vec podliehajúca rýchlemu skazeniu alebo majúca krátku dobu použiteľnosti;
d) pri ktorej je predmetom plnenia vec dodávaná v zapečatenom obale, ktorý po otvorení obalu nemožno vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak bol obal otvorený po dodaní;
e) v ktorej predmetom plnenia sú veci, ktoré po dodaní, vzhľadom na svoj charakter, zostanú neoddeliteľne spojené s inými vecami;
f) v ktorom predmetom plnenia sú zvukové alebo obrazové nahrávky alebo počítačové programy dodávané v zapečatenom obale, ak bol obal po dodaní otvorený;
g) o poskytovanie digitálneho obsahu, ktorý nie je uložený na hmotnom nosiči, ak sa plnenie začalo so súhlasom spotrebiteľa alebo podnikateľa na právach spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a po informovaní o strate práva na odstúpenie od zmluvy zo strany podnikateľa;
h) o dodávanie denníkov, periodík alebo časopisov, s výnimkou zmluvy o predplatnom.
3. Na dodržanie lehoty stačí odoslanie vyhlásenia o odstúpení od zmluvy pred uplynutím lehoty.
4. Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy Spotrebiteľ alebo Podnikateľ s právami spotrebiteľa môže podať na formulári, ktorý je prílohou č. 1 k Všeobecným obchodným podmienkam alebo na formulári, ktorého vzor je prílohou č. 2 k Právam spotrebiteľa.
5. Náklady na doručenie tovaru zákazníkovi a späť od spotrebiteľa alebo podnikateľa s právami spotrebiteľa v prípade odstúpenia od zmluvy znáša SPOLOČNOSŤ Piclo.sk do výšky najlacnejšieho spôsobu doručenia ponúkaného v Piclo.sk. Náklady na dopravu sa pripočítajú k hodnote tovaru a vrátia sa na účet uvedený spotrebiteľom alebo podnikateľom s právami spotrebiteľa.
6. Tovar spolu s vyhlásením o odstúpení od zmluvy alebo formulárom na vrátenie je potrebné zaslať na adresu: MGD sp. z o.o. Ul. Księcia Ziemowita 53 (bud. 4A) 03-885 Varšava
7. Piclo.sk neprijíma žiadne zásielky zasielané na dobierku.
8. V prípade Klienta, ktorý je Podnikateľom s právami spotrebiteľa, a ktorý využíva právo na odstúpenie od zmluvy, má Predávajúci právo overiť, či zmluva uzatvorená touto osobou mala pre ňu povahu podnikateľskú a či bolo odstúpenie od zmluvy možné. Predávajúci týmto vyhlasuje, že v prípade, ak tieto podmienky nie sú splnené, je oprávnený neuznať vyhlásenie Podnikateľa s právami spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy.
9. Odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na digitálny obsah zakúpený zákazníkom, ktorý nebol dodaný na fyzickom nosiči.
§21. Dostupnosť služby
1. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk v najširšom rozsahu povolenom zákonom nenesie zodpovednosť za poruchy, vrátane prerušenia, v prevádzke Piclo.sk spôsobené vyššou mocou, neoprávneným konaním tretích strán alebo nekompatibilitou Piclo.sk s technickou infraštruktúrou Klienta.
2. SPOLOČNOSŤ Piclo.sk vynakladá maximálne úsilie, aby služby poskytované v rámci Piclo.sk boli na najvyššej úrovni, avšak SPOLOČNOSŤ Piclo.sk nevylučuje možnosť dočasného pozastavenia dostupnosti Piclo.sk v prípade potreby vykonania údržby, kontroly, výmeny zariadenia alebo v súvislosti s potrebou modernizácie či rozšírenia Piclo.sk.
§22. Používanie Piclo.sk
Používateľ môže využívať všetky dostupné funkcie Piclo.sk, vrátane nákupu tovarov dostupných v sortimente Piclo.sk.
§23. Recenzie
Spoločnosť Piclo.sk zabezpečuje, že recenzie zverejnené na stránke piclo.sk pochádzajú od spotrebiteľov, ktorí si daný produkt zakúpili alebo používali. Overovanie prebieha nasledovne: pri pridávaní recenzie je spotrebiteľ povinný uviesť číslo objednávky, ktorej sa recenzia týka. Ak v objednávke nebol produkt, ku ktorému chce spotrebiteľ pridať recenziu, systém ju automaticky zamietne.
§24. Umiestňovanie produktov
V kategóriách
Produkt sa zobrazuje na stránke danej kategórie, ak bol predtým k nej priradený. Na stránkach kategórie je počet výsledkov 750, pokiaľ nejde o spojenú kategóriu - vtedy 300. Zoradenie produktov na stránkach kategórie zohľadňuje 3 parametre: klikateľnosť daného produktu, mieru pridania do košíka a predajnú cenu produktu. Čím väčší je súčin týchto parametrov, tým vyššie sa daný produkt zobrazuje na stránke kategórie.
Vo vyhľadávači
Na začiatok vyhľadávač vyberie z databázy produkty obsahujúce hľadanú frázu v názve/označení produktu, s prihliadnutím na aktuálnu jazykovú verziu (hľadá iba v jazyku, v ktorom je stránka zobrazená). Následne sú výsledky zoradené podľa vybraných filtrov (ak hľadáme bestsellery, odporúčané produkty, novinky atď. - produkty spĺňajúce tieto podmienky sú presunuté na začiatok zoznamu). Potom sa výsledky zobrazia používateľovi.
III Záverečné ustanovenia
§25. Kontakt z Piclo.skAk chcete kontaktovať SPOLOČNOSŤ Piclo.sk, pošlite správu na e-mailovú adresu: kontakt@piclo.sk
§26. Platnosť ustanovení
V prípade, že príslušný súd alebo verejný orgán príslušný v danej veci uzná vybrané ustanovenia Predpisov za neplatné, ostatné ustanovenia zostávajú v platnosti.
§27. Príslušnosť súdu
1. Prípadné spory vzniknuté medzi Používateľom alebo Klientom, ktorý nie je Spotrebiteľom alebo Podnikateľom podľa práv spotrebiteľa, a SPOLOČNOSŤOU Piclo.sk budú riešené súdom miestne príslušným pre sídlo SPOLOČNOSTI Piclo.sk.
2. V prípade sporu medzi Používateľom alebo Klientom, ktorý je Spotrebiteľom alebo Podnikateľom s právami spotrebiteľa, a SPOLOČNOSŤOU Piclo.sk, má Používateľ alebo Klient právo vybrať si príslušný súd na vyriešenie sporu spomedzi príslušných bežných súdov.
§28. Platné predpisy
V záležitostiach neupravených v predpisoch sa uplatňujú ustanovenia poľského práva.
§29. Blokovanie odosielaných správ
V najširšom rozsahu povolenom zákonom spoločnosť Piclo.sk nezodpovedá za blokovanie odosielania správ na e-mailovú adresu uvedenú používateľom alebo klientom správcom poštových serverov ani za mazanie a blokovanie e-mailov softvérom nainštalovaným na počítači používanom používateľom alebo klientom.
§30. Zmena pravidiel
1. Pravidlá môžu byť zmenené SPOLOČNOSŤOU Piclo.sk s tým, že aktualizované pravidlá budú sprístupnené na prehliadanie Používateľom, Klientom a Návštevníkom najmenej 14 dní pred ich nadobudnutím účinnosti spôsobom, ktorý zabezpečí možnosť oboznámenia sa s novými alebo zmenenými ustanoveniami.
2. V prípade neprijatia zmeny ustanovení Pravidiel je používateľ povinný kontaktovať Piclo.sk elektronickou cestou do 14 dní od obdržania informácie o zmenách v Pravidlách, aby oznámil nesúhlas.
3. V prípade neprijatia zmeny ustanovení pravidiel, okamžite po získaní takejto informácie spoločnosťou Piclo.sk bude účet používateľa z Piclo.sk odstránený a nové ustanovenia pravidiel na neho nebudú mať platnosť.
4. Objednávky zadané zákazníkmi pred nadobudnutím účinnosti zmien pravidiel sa vybavujú podľa doterajších ustanovení pravidiel.
§31. Dostupnosť pravidiel
Pravidlá sú k dispozícii na prezeranie v elektronickej forme na webovej stránke https://piclo.sk/pages/regulamin.
§32. Nadobudnutie účinnosti predpisu
Predpis nadobúda účinnosť dňa 1. februára 2024.